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Authored by the world's foremost stroke experts, this classic text brings you fully up to date with current research findings and management approaches for cerebrovascular disease. Stroke: Pathophysiology, Diagnosis, and Management, 7th Edition, covers every aspect of this fast-moving field, and is an ideal resource for stroke specialists, general neurologists, and other medical professionals with an interest in stroke. You'll find expert clinical guidance, comprehensive pathophysiology coverage, data from recent trials, advances in diagnostic tests, full-color CT images, pathology slides, and much more, for a complete picture of today's stroke medicine. Helps you recognize the clinical manifestations of stroke, use the latest laboratory and imaging studies to arrive at a diagnosis, and generate an effective medical and surgical treatment plan. Keeps you abreast of the overwhelming volume of studies and guidelines in this dynamic field, providing clear summaries and practical evaluations of all relevant data. Contains updates throughout, including the latest clinical trials (thrombectomy, DAWN, DEFUSE), genetics research, prevention research, new therapies, and the new guidelines from the ASA. Includes new slides for lectures, covering basic science, case studies, and interventional treatment overviews. Features a Key Points summary at the beginning of each chapter so you can quickly find important information. Provides abundant full-color CT images and pathology slides that help you make efficient and accurate diagnoses. Enhanced eBook version included with purchase. Your enhanced eBook allows you to access all of the text, figures, and references from the book on a variety of devices.
The investigation of the brain by means of ultrasound has acquired increasing importance in the last years because it permits insight into the spatial relationships within the intact human skull in a short time without endangering the patient. The road from the first ultra sonic investigations on the exposed brain to the detection of intracranial midline shifts on the intact skull, the registration of echo pulsations and recently, to ultrasonotomography has been a long one already. However, this development is by no means at an end. Following the suggestion of numerous colleagues concerned with echo-encephalography in this country and abroad, the Neurosurgical Clinic of the University of Erlangen-Nuremberg organized an "International Symposium on Echo-Encephalography" on April 14th and 15th, 1967. Here there was an open exchange of experience on the results obtained up to the present. The limitations of the method and sources of error as well as the directions of future development of the ultrasonic echo procedure were discussed."
The current book represents a distillation of the experience gained in diagnosis of intracranial tumors with computed X-ray tomography at the University Hos pitals of Berlin, Mainz, and Miinchen. To what purpose? Standard radiological techniques such as pneumoencephalography with lumbar puncture and cerebral arteriography with puncture of the common carotid artery are invasive proce dures which entail a certain amount of risk as well as discomfort for the patient. Furthermore, diagnoses made with these procedures rely primarily on indirect signs of an intracranial space-occupying lesion - such as displacement of the air-filled ventricles or of normal cerebral vessels. Only a few types of tumor are demonstrated directly with these techniques. In contrast, computed tomography demonstrates the pathology directly in almost all cases, and this with a minimum of risk and discomfort. In addition, normal intracranial structures are demonstrated, so that the tumor's effect on its surroundings can be evaluated. Today, almost a decade after HOUNSFIELD'S revolutionary invention, diagno sis of brain tumors without computed tomography is almost unthinkable, if not in fact irresponsible."
The introduction of computed tomography in the diagnosis of pathological intracranial conditions has had considerable significance in cases of cranio cerebral injury. The decisive diagnostic advantage lies in the possibility of demonstrating both gross pathological change directly as well as secondary changes in normal brain structures. Computed tomography has proved its considerable worth, especially in evaluation of patients with craniocerebral injury and its sequelae. The capabilities of CT were quickly recognized and use of the technique spread rapidly. It is likely that CT will be available within a few years in all hospitals and clinics treating patients with craniocerebral injury. We believe it appropriate to present a detailed report on our experience with CT in 1800 cases of craniocerebral injury treated in the neurosurgical departments in Miinchen-GroBhadern and Berlin-Charlottenburg over a period of five years. Both acute posttraumatic complications and late sequelae are discussed extensively. A large number of illustrations is provided in order to facilitate the reader's introduction to CT diagnosis. The great interest in our conjoint study originally published in the German language, induced us to translate this book and to update the clinical material. We wish to thank the Stiftung Volkswagenwerk, the Senat of Berlin, the Ludwig-Maximilians-Universitat in Munich and the Freie Universitat of Berlin for the generous financial support which made this study possible."
This volume of Advances in Neurosurgery 7 presents the papers held at the Joint Meeting of the American Academy of Neurological Surgery and the "Deutsche Gesellschaft fUr Neurochirurgie" in October 1978 in Munich. This exchange of thoughts on scientific methods in neurosurgery on both sides of the globe, i.e., both in the United States and in Germany, covered a number of different topics in the field of neurosurgery, with special emphasis on the following subjects: Intracranial vascular surgery and specialized neurosurgical techniques used for different operative approaches to the skull, brain, pituitary gland, and peripheral nerves. Contributions to the field of computer tomography, traumatology, functional and experimental neurosurgey, as well as chemotherapy rounded off the broad exchange of thoughts. In particular, the variety of the problems discussed, gives insight into the present state of our special field and shows progress and new points of departure. Special gratitude is expressed to the Springer-\Tedag for its help in editing the Ad vances in Neurosurgery, Volume 7. Miinchen, September 1979 EMARGUTH v Opening Oration F. MARGUTH I should like to welcome all of you wholeheartedly to the Joint Meeting of the American Academy of Neurological Surgery and the Deutsche Gesellschaft fUr N eurochirurgie. I welcome especially our collegues from the United States and the ladies."
Das vorliegende Buch gibt die Erfahrungen wieder, die von den Computer- tomographie-Arbeitsgruppen an den Universitatskliniken Berlin, Mainz und Miinchen bei der Diagnose und Differentialdiagnose intrakranieller Tumoren gesammelt wurden. Wozu dieses Buch? Die friiher iiblichen rontgendiagnostischen Verfahren, wie z.B. die Luftfiil- lung der Hirnkammern nach einer Lumbalpunktion und die Kontrastmitteldar- stellung der HirngefaBe nach einer Punktion der Halsschlagader, sind eingrei- fende, zum Teil fUr den Patienten auBerordentlich unangenehme Untersuchungs- methoden, die dariiber hinaus mit einem Risiko belastet sind. Die mit diesen Untersuchungsverfahren gestellten Diagnosen stiitzen sich in erster Linie auf indirekte Zeichen eines intrakraniellen raumfordernden Prozesses wie auf eine Verlagerung der mit Luft gefUllten Hirnkammern oder auf eine Verdrangung von HirngefaBen. Der Tumor selbst lieB sich dagegen nur bei bestimmten Arten direkt darstellen. 1m Gegensatz dazu erhalten wir mit der Computertomographie in allen Fallen ein Bild des pathologischen Prozesses selbst, und zwar ohne Belastigung des Kranken und mit minimalem Risiko. Wir sehen neben den pathologischen Veranderungen aber auch gleichzeitig die normalen Hirnstrukturen und damit auch die Auswirkungen des Prozesses auf seine Umgebung. Heute, fast ein Jahrzehnt nach der revolutionierenden Entdeckung HOUNS- FIELDS, ist eine Diagnostik der Hirntumoren ohne Computertomographie kaum mehr vorstellbar und arztlicherseits nicht mehr zu verantworten. Aus der praoperativen Diagnostik ist die Computertomographie also nicht mehr wegzudenken. Dabei laBt sich nicht nur die Geschwulst klar erkennen, exakt lokalisieren und haufig auch artdiagnostisch richtig einordnen, es kann meist auch die Frage nach der Operabilitat des Tumors beantwortet werden.
Als T. K. DUSSIK im Jahre 1937 erstmals die AnwendungsmogIich- keiten des Ultraschalls in der medizinischen Diagnostik naher er- forschte, hatte er die Anregung hierzu durch Untersuchungsverfah- ren erhalten, die in der Schiffahrt und in der Industrie schon seit langerer Zeit in Gebrauch waren: Die Lotung der Wassertiefe und des Meeresbodenprofils sowie die zerstorungsfreie Werkstoffpriifung mit Hilfe von Ultraschall. Leider erwies sich die von DUSSIK u. a. Autoren zunachst ange- wandte Absorptionsmethode als nicht brauchbar. Bei dieser sog. Hy- perphonographie bzw. Ultrasonographie wurde der im Schadelin- nem abgeschwachte Schallstrahl in elektrische Energie umgewandelt und photooptisch registriert, jedoch verhinderten die Dickenschwan- kungen des Schadelknochens ein einwandfreies Ventrikelbild. Aus diesem Grund schienen Ultraschall-Untersuchungen am Schadel nicht erfolgversprechend. Es ist zweifellos das groGe Verdienst von LEKSELL, erst01als mit Hilfe des Echoimpuls-Verfahrens 1953 am intakten Schadel reproduzier- bare Reflexionen der medianen Himstrukturen erzeugt zu haben. Hierdurch war die Moglichkeit gegeben, bei Verlagerung dieser Mit- tellinienstrukturen durch raumfordemde intrakranielle Prozesse diese zu erkennen und ihre Seitenlokalisation anzugeben. Diese Un- tersuchungsmethode, von LEKSELL Echoenzephalographie ge- nannt, wurde in der Folgezeit weiterentwickelt und gehort heute zum festen Bestandteil der Diagnostik raumfordemder intrakranieller Prozesse. Ihr besonderer, bis heute noch nicht iibertroffener Vorteil liegt in ihrer beliebig haufigen, nicht belastenden Reproduzierbar- keit, was vor aHem bei lebensbedrohlichen Komplikationen nach Schadel-Him-Traumen abseits groGerer diagnostischer Zentren von entscheidender Bedeutung fUr die Prognose sein kann.
Die aussergewoehnlich grosse Bedeutung, welche die axiale Computertomo graphie in der Diagnostik der raumfordernden intracraniellen Prozesse innerhalb weniger Jahre erlangte, hat sich naturgemass auch auf die Neuro-Traumatologie ausgewirkt. So ist nicht nur das Ausmass traumati scher Hirnschaden in der Akutphase klarer zu beurteilen, sondern auch die UEberwachung der posttraumatischen Verlaufe ist um vieles exakter und sicherer geworden. Mit zunehmender Erfahrung haben sich aber auch differentialdiagnostische Probleme ergeben. Es ist deshalb zu begrussen, dass die Verfasser der vorliegenden Studie die Ergebnisse, die sie an dem grossen neuro-traumatalogischen Krankengut zweier neurochirurgischer Kliniken gewonnen haben, im Zusammenhang darstellen. Dabei wird einmal der diagnostische Stellenwert der Methode fur die traumatisch bedingten Hirnschadigungen herausgearbeitet, zum anderen auf moegliche Fehlinterpretationen der Befunde hingewiesen. Der Vergleich mit invasiven Untersuchungsmethoden wie der Angiographie und der Luftencephalagraphie lasst die UEberlegenheit der nicht invasiven Computertomographie, vor allem in der Verlaufsbeobachtung und der Diagnostik von Folgezustanden, erkennen. Der besondere Wert des Buches liegt darin, dass es von Klinikern geschrieben ist, die sich uber die therapeutischen Konsequenzen der Untersuchungsmethode im klaren sind. Bei allem Enthusiasmus fur die neue Untersuchungsmethode bleibt die Praevalenz der klinischen Befunde deutlich. Wir moechten dem Buch weite Verbreitung wunschen als Leitfaden fur alle AErzte, die sich mit der Diagnostik, Behandlung und Begutachtung von Patienten mit Schadelhirnverletzungen befassen.
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