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Protein transport events occurring at the endoplasmic reticulum (ER) of eukaryotic cells and the cytoplasmic membrane of prokaryotic organisms share many similarities. Resident proteins of both membranes span the lipid bilayer once or several times by a-helical stretches and their integration is usually mediated by uncleaved signal-anchor sequences. Proteins that are translocated across either membrane, collectively also termed secretory proteins, harbour cleavable N-terminal signal sequences. Prokaryotic and eukaryotic signal sequences have the same modular structure and are functionally exchangeable. Integration of membrane proteins and translocation of secretory proteins basically occur at the same sites (pores) within each membrane. In both types of membranes, these pores are c- posed of homologous components forming the Sec translocons. Parts of the Sec trans- cons are found populated by ribosomes, the membrane-bound ribosomes. Bacterial m- brane and eukaryotic secretory proteins are targeted to the Sec translocons by the same molecular mechanism involving signal recognition particle (SRP) and its receptor (SRP - ceptor, SR). Structure and assembly of the SRP The functional core of SRP The functional core of this ribonucleoprotein complex consists of the signal sequence binding subunit (SRP54 in eukaryotes and Ffh in prokaryotes) and the SRP RNA molecule (see Fig. 1). This core is conserved in all organisms, with the intriguing exception of chloroplasts, where the SRP lacks the RNA subunit.
Protein transport events occurring at the endoplasmic reticulum (ER) of eukaryotic cells and the cytoplasmic membrane of prokaryotic organisms share many similarities. Resident proteins of both membranes span the lipid bilayer once or several times by a-helical stretches and their integration is usually mediated by uncleaved signal-anchor sequences. Proteins that are translocated across either membrane, collectively also termed secretory proteins, harbour cleavable N-terminal signal sequences. Prokaryotic and eukaryotic signal sequences have the same modular structure and are functionally exchangeable. Integration of membrane proteins and translocation of secretory proteins basically occur at the same sites (pores) within each membrane. In both types of membranes, these pores are c- posed of homologous components forming the Sec translocons. Parts of the Sec trans- cons are found populated by ribosomes, the membrane-bound ribosomes. Bacterial m- brane and eukaryotic secretory proteins are targeted to the Sec translocons by the same molecular mechanism involving signal recognition particle (SRP) and its receptor (SRP - ceptor, SR). Structure and assembly of the SRP The functional core of SRP The functional core of this ribonucleoprotein complex consists of the signal sequence binding subunit (SRP54 in eukaryotes and Ffh in prokaryotes) and the SRP RNA molecule (see Fig. 1). This core is conserved in all organisms, with the intriguing exception of chloroplasts, where the SRP lacks the RNA subunit.
Auf dem Fundament des Verantwortungsprinzips und einer Proze~analyse der Nutzen-Risiko-Abw{gung f}r das Arzneimittel wird ein systematisches Geb{ude der Pharmaethik errichtet. Seine f}nf Bausteine - Wirtschafts-, Forschungs-, Sicherheits-, Vertriebs- und Verteilungsethik - verdeutlichen die enorme Komplexit{t des Themas und strukturieren es gleichzeitig in anschaulicher Weise. Ein umfangreicher Anhang unterst}tzt die konkreten Handlungsentscheidungen, vor allem im Bereich der klinischen Pr}fung nach den neuen Good-Clinical-Practice-Richtlinien derEurop{ischen Gemeinschaft. Das Buch wendet sich an [rzte, Pharmazeuten, Philosphen, Soziologen, \konomen, Manager, Politiker, Medizinjournalisten sowie an interessierte Studenten und Verbraucher. Angesprochen sind alle, die dem breiten Spektrum an Fehleinsch{tzungen mit den Instrumenten der angewandten Ethik begegnen wollen: der Verdammung des Arzneimittels genauso wie seiner unkritischen Glorifizierung, Damit r}ckt die Pharmaethik in den Brennpunkt der Qualit{tssicherung f}r die Zukunft des gesamten Arzneimittelwesens.
Dieses Arbeitsbuch zur medizinischen Ethik ist entstanden auf dem Hintergrund der langjiihrigen Bemuhungen von Prof. Dr. med. E. Seidler, die Forschungen zur medizini- schen Ethik an seinem Institut fUr Geschichte der Medizin an der Universitiit Freiburg zu intensivieren und auch zu einem festen Bestandteil der Lehre werden zu lassen. 1979 bis 1983 hat die Deutsche Forschungsgemeinschaft Sach- mittel zur DurchfUhrung eines Projekts bewilligt; dadurch wurde es moglich, verschiedene Bereiche der medizinischen Ethik intensiver zu erforschen und sie in den Arbeitskreisen innerhalb und auBerhalb der medizinischen Fakultiit zu dis- kutieren. Daraus entstand der Plan, den Lernenden der me- dizinischen Heilberufe eine Art Basiscurriculum fur die Ar- beit an medizinisch-ethischen Fragen wiihrend der Aus- bildung zur VerfUgung zu stellen. Erfahrungen mit Forschung und Vermittlung medizini- scher Ethik lagen bereits aus einigen europiiischen Liindern vor. Wegweisend waren v. a. die Publikationen und Aktivi- tiiten des bisher einzigen Lehrstuhlinhabers fUr medizinische Ethik, Prof. Dr. P. Sporken in Maastricht (Niederlande). Wichtig war auch die intensive Beschiiftigung mit diesem Gegenstand, die aus den bioethischen Zentren der USA, wie dem Hastings Center of Bioethics, Hastings-on-Hudson, und dem Kennedy Institute of Bioethics, Washington, D. c., bekannt geworden waren. Kontakte und Erfahrungsaus- tausch besonders mit dem Kennedy Institute festigten die Uberzeugung, daB auch bei uns die medizinische Ethik ein wichtiges Element in der Aus-, Fort- und Weiterbildung medizinischer und pflegerischer Berufe werden muB.
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