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Quinolone Antibacterials (Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 1998): Jochen Kuhlmann, A. Dalhoff, H.-J. Zeiler Quinolone Antibacterials (Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 1998)
Jochen Kuhlmann, A. Dalhoff, H.-J. Zeiler
R3,024 Discovery Miles 30 240 Ships in 10 - 15 working days

It has been over 30 years since the first clinically important member of the quinolone class, nalidixic acid, was introduced into medical practice. The modification produced in the quinolone nucleus by introducing a fluorine at the 6-position led to the discovery of the newer fluoroquinolones with enhanced antibacterial activities as compared to nalidixic acid. By now a great deal of preclinical and clinical experience has been obtained with these agents. The intense interest in this class of antibacterial agents by chemists, micro biologists, toxicologists, pharmacologists, clinical pharmacologists, and clini cians in various disciplines encouraged us to summarize the information on the history, chemistry, mode of action and in vitro properties, kinetics and efficacy in animals, mechanisms of resistance, toxicity, clinical pharmacology, clinical experience, and future prospects in one volume of the Handbook of Experimental Pharmacology. As this series deals predominantly with "experimental" characteristics of drugs, our volume is dedicated specifically to quinolones and emphasizes principally their preclinical and clinical phar macological characteristics, despite the existence of several summaries on quinolones. The chemistry of the quinolones is described in detail. The chapter on the mode of action of quinolones reports the conclusive evidence that gyrase is the intracellular target of the quinolones; however, another enzyme, topoisomerase IV, may also be a target for quinolones, and the exact mechanisms by which quinolones act bactericidally are far from being understood."

Therapie mit Herzglykosiden (German, Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 1983): H.D. Bolte, H.-J. Gilfrich,... Therapie mit Herzglykosiden (German, Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 1983)
H.D. Bolte, H.-J. Gilfrich, Jochen Kuhlmann, E.E. Ohnhaus, U Peters, …
R1,900 Discovery Miles 19 000 Ships in 10 - 15 working days

In seinem bertihmt gewordenen Buch "An Account of the Foxglove and Some of its Medical Uses" schrieb William Withering 1785 in den SchluBfolgerungen: "It (Digitalis) has a power over the motion of the heart to a degree yet unobserved in any other medicine, and this power may be converted to salutary ends". 1m wesentlichen aber verordnete er seine Fingerhutextrakte gegen die Was'sersucht, ohne daB ihm der primiir kardiale Angriffspunkt der Herzglykoside und damit die eigentliche Therapie der hydropischen Herzinsuffi- zienz bewuBt waren. Die giinstigen Wirkungen der Herzglykoside wurden in spiiteren Zeiten nicht mehr gesehen, vorwiegend wegen fehlender Standardisierung der Zubereitungen und deshalb sich hiiufender toxischer Nebenwirkungen. Andererseits gab es keine klaren Vorstellungen uber den Wirkungsmechanismus und die Indi- kationsbereiche. Herzglykoside wurden u. a. gegen Gicht, Epilepsie, Pthisis sowie als Diuretikum verordnet. Mehr als 100 Jahre nach dem Erscheinen des Buches von Withe- ring solI dann Bernhard Naunyn geiiuBert haben: "Ohne Digitalis mochte ich nicht Arzt sein". Wenn man die groBe Zahl der Glyko- sidverordnungen in Deutschland oder die lange Reihe der Glyko- sidpriiparate in der "Roten Liste" vor Augen hat, scheint dieser Satz auch heute noch giiltig zu sein. Bei kritischer Durchsicht der vorliegenden Literatur fallt auf, daB lediglich die kardial bedingte Tachyarrhythmia absoluta eine unumstrittene Indikation fur die Herzglykosidtherapie ist. Ob die chronische Herzinsufflzienz mit Digitalis uberhaupt bzw. besser als mit Diuretika, Vasodilatanzien oder anderen positiv inotrop wirksa- men Medikamenten zu behandeln ist, wird international unter- schiedlich beurteilt.

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