![]() |
![]() |
Your cart is empty |
||
Showing 1 - 3 of 3 matches in All Departments
Our present knowledge in the fields of both experimental and clinical hematology has rapidly progressed because of the complementary aspect one offers the other. In light of the above, basic research is a prerequisite for both diagnostic and therapeutic advances. Thus it would seem justified to review the pathogenesis of hemoblastoses and the experiences resulting from those animal experiments which are trans- ferable to human conditions. The association of Epstein-Barr virus infection with Burkitt's lymphoma appeared to be a model for the viral etiology of human neoplasias, the subject of many decades discussion. Although there is evidence for the correlation, the exact role of the virus in the etiology of the disease still remains to be clarified. In public, attention has been focused on the induc- tion of neoplasia by environmental factors. For the hema- tologist the induction ofhemoblastoses by immunosuppressive and cytostatic drugs gains increasing significance as a result of the wider use of these agents - not only cytotoxic cancer therapy, but also in treating autoimmune diseases and in managing transplantation problems. Physiology of the human stem cell has been intensively studied, and the presently available in vitro tests are of clinical use and enable greater understanding of pathophysiology, especially that of aplastic anemias and leukemias. Immunologic and biochemical mark- ers have been of value in leukemias and malignant lym- phomas, both as diagnostic tools and as prognostic parameters.
Clinical hematologists are frequently faced with the intriguing problem of agnogenic myelo dysplastic syndromes; these syndromes are peculiar in their failing or poor response to therapy and in that they frequently terminate in acute leukemia. An international symposium held in Innsbruck in 1978 was dedicated to clinical and pathophysiologic aspects of the preleukemic syndromes. This monograph consists of articles that correspond to the papers presented at the symposium and of the edited discussions. It was the aim of the symposium and of this monograph to outline comprehensively the pathophysiologic background of the preleukemic syndromes and to summarize the present information about their clinical management. The first part of the monograph covers that pathology of these disorders: Disturbed maturation and proliferation of the hemopoietic cells are the causes of cyto penias, of structural and ultrastructural anomalies, and of enzymatic and functional defects. Further articles are concerned with the evaluation of these features and of chromosome anomalies as possible tools for the diagnostic and prognostic classification of myelodysplasias. Pathogenetic data and immunologic considerations form the rationale for therapeutic ap proaches. F. Schmalzl K. -P. Hellriegel v Contents K. -P. Hellriegel and F. Schmalzl Preleukemia: Definition and Classification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . H. Heirnpel Conventional Morphological Examination of Blood and Bone Marrow Cells in the Diagnosis of Preleukemic Syndromes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 C. Peschle Pure Red Cell Aplasia Type III: Progression to Acute Myeloid Leukemia and Absence of the IgG Inhibitor to Erythropoiesis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Discussion . . . . . . . . . . . . . . . . . . '. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 . . . . I. Fohlmeister, H. E. Schaefer, K. -P. Hellriegel, and R."
H: SACK Lungentumoren sind die haufigste Krebstodesursache bei Mannern tiber 35 Jahren, die epidemiologischen Daten der letzten Jahre lassen erkennen, daB dies bald auch auf Frauen zutreffen wird. Zum Zeitpunkt der Diagnose hat das Bronchialkarzinom bei 70% der Patienten bereits Metastasen abgesiedelt, bei 22% in die regionalen Lymphknoten und bei 48% hamatogen. Das erkHirt, warum viele Patienten innerhalb des ersten Jahres nach Diagnosestellung versterben. Aber auch bei den Kranken mit einer klinisch lokalisierten Erkran- kung (17%) ist eine Oberlebenserwartun von 5 Jahren eher die Ausnahme als die Regel. Viele Hoffnungen wurden bei diesen Gegebenheiten auf die Friihdiagnose ge- setzt, urn den Tumor im loko-regional begrenzten Stadium der Operation zu- fUhren zu konnen, die fast allein als kurative BehandlungsmaBnahme anzuse- hen ist. Die Friihdiagnostik hat jedoch die in sie gesetzten Erwartungen nicht erftillen konnen. Feldstudien in den USA und der DDR haben eine Verbesse- rung der Oberlebensraten nicht erreichen konnen. Die Moglichkeiten der Friihdiagnose sind weiterhin beschrankt, Vorsorgeuntersuchungen fUr die Ge- samtbevolken, mg sind deshalb nicht empfehlenswert. Die folgenden Beitrage namhafter Forscher und Kliniker sollen den Stand des heute Moglichen in der Behandlung von Kranken mit Lungenkrebs diskutieren und Wege zur Verbesserung der Ergebnisse aufzeigen. Auch von den in kurati- ver Absicht radikal Operierten leben nach 5 Jahren nur rund 30%, nach 10 Jah- ren 15%. Die Operationsletalitat betragt je nach der GroBe des Eingriffs 4-11 %.
|
![]() ![]() You may like...
The South African Guide To Gluten-Free…
Zorah Booley Samaai
Paperback
Rogue One: A Star Wars Story - Blu-Ray…
Felicity Jones, Diego Luna, …
Blu-ray disc
R398
Discovery Miles 3 980
|