|
Showing 1 - 5 of
5 matches in All Departments
Navorsing: 'n Gids vir die beginnernavorser behandel basiese
inligting oor navorsing vir beginnernavorsers. Die boek kan ook
gebruik word by die onderrig van navorsing. Onderwerpe soos
selfbestuur, verhouding met jou studieleier, kwalitatiewe en
kwantitatiewe navorsing, asook gemengde navorsingsmetodes word
verduidelik met voorbeelde en praktiese benaderings. Daar is ook 'n
hoofstuk ingesluit wat die navorser sal help met die aanbieding van
navorsingsresultate, soos by konferensies. Akademici vanuit die wye
spektrum van die opvoedkundedissipline van verskeie universiteite
het 'n bydrae tot die boek gelewer. Die onderskeie uitgangspunte
van die skrywers tot die inhoud van hulle hoofstukke dra by tot die
sukses van die boek. Die voorwoord is geskryf deur Prof. Irma
Eloff, wat 'n nasionaal en internasionaal erkende navorser is.
Reeds 50 meesters- en doktorale studente het hulle studies in
opvoedkundige sielkunde onder haar leiding voltooi. In 2012 is sy
aangewys as een van drie mees invloedryke vroue in sakebestuur in
Suid-Afrika, in die kategorie Opvoeding.
Kobus Lombard se vierde digbundel word gekenmerk deur ’n sterk
gevoel vir plek. Soos te verwagte is daar verwysings na bekende
plekke in Namibie, soos Gobabis, Rundu, Swakopmund, die stad
Windhoek, die Kavango- en Nossobrivier, die woestyn en die seekus
van die dood. Selfs in gedigte waar daar geen duidelike verwysings
na die Namibiese landskap is nie, bly die leser bewus van die wye
en dikwels ongenaakbare landskap wat die agtergrond vir die meeste
gedigte vorm, soos in “Ylblou berg”: “ … word hy bruin en ruig
begroei/met swart voels wat sirkel/teen die grynslag van sy
kranse”. Hierteenoor is daar in baie gedigte ook sprake van
kleiner, intiemer en mensliker ruimtes: ’n strandhuis, die
binneruimte van ’n kerk, museums, restaurante, selfs grafte en ’n
klerekas. Met sowel die groter as die intiemer ruimtes tree die
digter in gesprek. Dit is opmerklik hoe dikwels die aanspreek van
plekke, mense en dinge die inslag van die gedigte vorm, asof die
digter homself gedurig in verhouding met die ander stel en in die
gedig hierdie verhouding wil verken en peil. Verweef met die
menslike verhoudings is ook die verhouding met die verlede, met sy
eie kinderjare en ’n verbygegane plattelandse lewe, wat nooit
geromantiseer word nie, maar met ’n effens ironiese toon opgeroep
word, soos in die gedig “Gobabis”, waar die verval van die dorpie
so geteken word: “die stof hang ’n kring om die sweet van jou
tiervelhoed/die vensters van jou oe is gebreek/jou mure skilfer
soos oumensvel”. Die digter kyk ook ewe ironies na menslike gedrag
in verskillende kontekste: kerkgangers, besoekers aan restaurante,
die beheptheid met fiksheid, die verandering van straatname en
selfs sy eie skryfpogings. Oor al hierdie dinge en verskynsels val
die skaduwee van die sonwyser, en word die leser vroeg reeds bewus
van die verbygaan van tyd sodat sekere dinge onafgehandel moet bly
(“Ongevra”) en die onvermoe om te behou of te bestendig: “vergeefs
soek ons taal/wat ruik na vars hopies grond/om ons verliese te
begrawe”.
Kobus Lombard se vyfde digbundel is ’n voortsetting van ’n binnewaartse reis op soek na die grense wat sy werklikheid omlyn. Beelde uit Lombard se Namibiese leefwęreld suggereer dat die onsegbare dikwels tussen woorde en in leë spasies skuil; dat die ware god hom verskans tussen vele ander gode. Grense vervaag en die waarheid flits soms bedrieglik soos gemsbokhorings teen ’n duin. Tussen die pole van waarskynlikheid word die ritme bepaal deur toeval en willekeur.
Baie toeganklike poesie met sterk godsdienstige ondertone wat nooit
soetsappig word nie. Die Namibiese digter Kobus Lombard sluit met
sy derde bundel aan by temas in sy vorige twee bundels. Hy skryf in
eenvoudige taal en helder beelde oor die skeppingsproses waar die
digter soms op loop geneem word deur woorde, maar soms soos 'n
hengelaar daarin slaag om die groot vis in te katrol. Dit is egter
veral sy verse oor die godsdiensbelewing van gewone mense wat by
baie lesers aanklank behoort te vind. God verskyn dikwels in die
onverwagse, as 'n bedelaar in 'n supermark ("Bedelaar") maar ook in
die fyn besonderhede van die natuur ("Watergat") of in die gewone,
soos Gobabis se stofstrate ("Ek sien 'n nuwe hemel").
|
You may like...
Loot
Nadine Gordimer
Paperback
(2)
R205
R168
Discovery Miles 1 680
Southpaw
Jake Gyllenhaal, Forest Whitaker, …
DVD
R96
R23
Discovery Miles 230
|