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Advances and Technical Standards in Neurosurgery (Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 2004): J.D. Pickard, C.... Advances and Technical Standards in Neurosurgery (Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 2004)
J.D. Pickard, C. Di Rocco, V. V. Dolenc, R. Fahlbusch, J. Lobo Antunes, …
R4,495 Discovery Miles 44 950 Ships in 10 - 15 working days

Epilepsy surgery is defined as any neurosurgical intervention whose pri- mary objective is to relieve medically intractable epilepsy (European Fed- eration of Neurological Societies Task Force 2000). The aim of epilepsy surgery is to reduce the number and intensity of seizures, minimise neuro- logical morbidity and antiepileptic drug (AED) toxicity, and improve quality of life. By definition, epilepsy surgery does not include normal surgical treatment of intracranial lesions where the primary goal is to di- agnose and possibly remove the pathological target, often an advancing tumour. In these patients, epileptic seizures are only one symptom of the lesion and will be treated concomitantly as part of the procedure. Temporal lobe epilepsy (TLE) is recognised as the most common type of refractory, focal epilepsy. In one third of all cases the neuronal systems responsible for the seizures that characterise this form of epilepsy fail to respond to currently available AEDs (Andermann F 2002). New imaging methods, especially magnetic resonance imaging (MRI), identify localising abnormalities in an increasing proportion of patients with intractable focal epilepsy. Consequently, the accuracy of the preoperative diagnostic pro- cedures has been significantly improved during the last decade; and suit- able candidates for surgery can be selected more reliably. Currently the main resources in most epilepsy surgery centres have been used to evaluate candidates for TLE surgery.

Modern Neurosurgery of Meningiomas and Pituitary Adenomas (Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 1996): R.... Modern Neurosurgery of Meningiomas and Pituitary Adenomas (Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 1996)
R. Fahlbusch, W.J. Bock, M. Brock, M. Buchfelder, M. Klinger
R1,529 Discovery Miles 15 290 Ships in 10 - 15 working days

"Modem Neurosurgery of Meningiomas and Pituitary Adenomas" presents the state-of-the-art of neurosurgery for these two types of tumors. Following a classification of the pituitary adenomas according to pathology, molecular biological factors are presented and their effects evaluated as these aspects deepen our understanding of the growth and further expansion of these tumors. The diagnosis is made not only by a study of the hormonal status, but also by neuroradiology. A number of authors have devoted their efforts to the special problem groups such as the elderly patients and those with huge pituitary adenomas. Particular emphasis is of course placed on the surgical treatment, including transcranial and transphenoidal neurosurgery, but the use of medical treatment and irradiation must be discussed as well. The treatment of meningiomas has also been influenced by the molecular biology of hormone and growth factors. Therefore it is accorded extensive space in this volume. The prognostic significance of nuclear DNA content is discussed. Recent research with new diagnostic methods such as somatostatin scintigraphy, PET studies end progesterone receptor in tumor fragment spheroids is presented here. The treatment of these tumors, however, depends largely on their localization. For the neurosurgeon, the surgical treatment of meningiomas involving the cavernous sinus, meningiomas of the ventral Foramen of Monroe, meningiomas of the cerebello pontine angle and of the optic sheath is presented by prominent experienced leaders in this field."

Computed Tomography in Intracranial Tumors - Differential Diagnosis and Clinical Aspects (Paperback, Softcover reprint of the... Computed Tomography in Intracranial Tumors - Differential Diagnosis and Clinical Aspects (Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 1981)
F. C Dougherty; G. B Brada c; Edited by E. Kazner; U. Bull; Edited by S. Wende; …
R3,149 Discovery Miles 31 490 Ships in 10 - 15 working days

The current book represents a distillation of the experience gained in diagnosis of intracranial tumors with computed X-ray tomography at the University Hos pitals of Berlin, Mainz, and Miinchen. To what purpose? Standard radiological techniques such as pneumoencephalography with lumbar puncture and cerebral arteriography with puncture of the common carotid artery are invasive proce dures which entail a certain amount of risk as well as discomfort for the patient. Furthermore, diagnoses made with these procedures rely primarily on indirect signs of an intracranial space-occupying lesion - such as displacement of the air-filled ventricles or of normal cerebral vessels. Only a few types of tumor are demonstrated directly with these techniques. In contrast, computed tomography demonstrates the pathology directly in almost all cases, and this with a minimum of risk and discomfort. In addition, normal intracranial structures are demonstrated, so that the tumor's effect on its surroundings can be evaluated. Today, almost a decade after HOUNSFIELD'S revolutionary invention, diagno sis of brain tumors without computed tomography is almost unthinkable, if not in fact irresponsible."

Advances and Technical Standards in Neurosurgery (Hardcover, 2004 ed.): J.D. Pickard, C. Di Rocco, V. V. Dolenc, R. Fahlbusch,... Advances and Technical Standards in Neurosurgery (Hardcover, 2004 ed.)
J.D. Pickard, C. Di Rocco, V. V. Dolenc, R. Fahlbusch, J. Lobo Antunes, …
R4,541 Discovery Miles 45 410 Ships in 10 - 15 working days

Epilepsy surgery is defined as any neurosurgical intervention whose pri- mary objective is to relieve medically intractable epilepsy (European Fed- eration of Neurological Societies Task Force 2000). The aim of epilepsy surgery is to reduce the number and intensity of seizures, minimise neuro- logical morbidity and antiepileptic drug (AED) toxicity, and improve quality of life. By definition, epilepsy surgery does not include normal surgical treatment of intracranial lesions where the primary goal is to di- agnose and possibly remove the pathological target, often an advancing tumour. In these patients, epileptic seizures are only one symptom of the lesion and will be treated concomitantly as part of the procedure. Temporal lobe epilepsy (TLE) is recognised as the most common type of refractory, focal epilepsy. In one third of all cases the neuronal systems responsible for the seizures that characterise this form of epilepsy fail to respond to currently available AEDs (Andermann F 2002). New imaging methods, especially magnetic resonance imaging (MRI), identify localising abnormalities in an increasing proportion of patients with intractable focal epilepsy. Consequently, the accuracy of the preoperative diagnostic pro- cedures has been significantly improved during the last decade; and suit- able candidates for surgery can be selected more reliably. Currently the main resources in most epilepsy surgery centres have been used to evaluate candidates for TLE surgery.

Computer- und Kernspin-Tomographie intrakranieller Tumoren aus klinischer Sicht (German, Paperback, 2. Aufl. 1988. Softcover... Computer- und Kernspin-Tomographie intrakranieller Tumoren aus klinischer Sicht (German, Paperback, 2. Aufl. 1988. Softcover reprint of the original 2nd ed. 1988)
Ekkehard Kazner; Revised by C. Claussen, R. Fahlbusch; Edited by Sigurd Wende; Revised by R Felix; Edited by …
R1,956 Discovery Miles 19 560 Ships in 10 - 15 working days

Dieses weltweit bewahrte Standardwerk uber die zerebrale Computertomographie wurde voellig neu uberarbeitet und durch Einbeziehung der Kernspintomographie erweitert. Der Leser erhalt eine systematische Darstellung der Diagnose und Differentialdiagnose von nahezu allen Hirngeschwulsten im Computer- und Kernspintomogramm unter Berucksichtigung klinischer Aspekte. Auch Schadelbasis- und Orbita-Prozesse werden mit einbezogen. Grundlage dieses Werkes bildet die umfangreiche Erfahrung der Autoren mit der Computer- und Kernspintomographie bei fast 10.000 Patienten mit verifizierten raumfordernden intrakraniellen Prozessen und Orbita-Erkrankungen. Hervorzuheben ist der umfangreiche Abbildungsteil, in dem nicht nur die haufigsten Geschwulstarten anhand typischer Computer- und Kernspintomogrammen besprochen, sondern auch die seltenen Tumoren und atypischen Lokalisationen demonstriert werden. Fur die Einteilung der Tumorgruppen war die neue WHO-Klassifikation massgebend. In der sehr ausfuhrlichen Differentialdiagnose werden samtliche nicht tumorbedingten raumfordernden intrakraniellen Prozesse ausfuhrlich eroertert: entzundliche Gehirnerkrankungen, Gehirnerkrankungen im Zusammenhang mit AIDS, akute Entmarkungskrankheiten, Granulome, Zysten, Parasiten, Hirnblutungen, Gefassmissbildungen und Hirninfarkte.

Erkrankungen Des Zervikookzipitalen UEbergangs. Spondylolisthesis. Wirbelsaule in Arbeit Und Beruf (German, Paperback,... Erkrankungen Des Zervikookzipitalen UEbergangs. Spondylolisthesis. Wirbelsaule in Arbeit Und Beruf (German, Paperback, Softcover Reprint of the Original 1st 1988 ed.)
R. Fahlbusch; Edited by D. Hohmann, B. Kugelgen; Contributions by A Hillemacher, B Neundoerfer; Edited by …
R1,739 Discovery Miles 17 390 Ships in 10 - 15 working days

In Neuroorthopadie Band 4 werden die Erkrankungen des zervikookzipitalen Ubergangs mit Beteiligung des Nervensystems in Diagnostik und Therapie, zumal deren operative Behandlung, diskutiert. Neben dieser nicht nur fur den Kliniker, sondern gerade auch fur den Praktiker wichtigen Diskussion war es wesentlich, abgrenzend auf vital bedrohliche Fehlbildungen, Erkrankungen und Verletzungen der oberen Halswirbelsaule und ihre zeitgemasse Behandlung einzugehen. Desweiteren aussern sich namhafte Vertreter der verschiedenen Fachdisziplinen zu den Problemen der Spondylolisthesis. Dieses zweite Arbeitsthema wurde gewahlt, da Krankheitswert und Prognose dieser Erkrankung und vor allem auch die Indikation zu konservativer und operativer Therapie haufig unterschiedlich und auch unzutreffend beurteilt werden. Besonders vielfaltig sind die Meinungen zum Problemkreis "Wirbelsaule in Arbeit und Beruf," die sich vor allem mit der arbeitsbedingten Belastung am Bau und der Begutachtung beschaftigen."

Die Lumbale Bandscheibenerkrankung in der Arztlichen Sprechstunde (German, Paperback, 1985 ed.): Bernhard Kugelgen, August... Die Lumbale Bandscheibenerkrankung in der Arztlichen Sprechstunde (German, Paperback, 1985 ed.)
Bernhard Kugelgen, August Hillemacher; Contributions by K. Brune, K Christiani, R. Fahlbusch, …
R1,884 Discovery Miles 18 840 Ships in 10 - 15 working days

Die einzelnen Themen zum Problem der lumbalen Bandscheiben- erkrankung wurden aus selbsterfahrenen Schwierigkeiten in der Be- handlung unserer Patienten ausgewahlt. Wir danken allen Autoren, dass sie in der gebotenen Kurze konkret und praxisnah zu Fragen der Diagnostik und Therapie unter Be- rucksichtigung des aktuellen Wissensstandes Stellung genommen haben. Unser Dank gilt wiederum Herrn Dr. Thiekoetter vom Sprin- ger-Verlag fur die sehr gute Zusammenarbeit und die gewissenhafte Betreuung des Buches. Frau D. Lauterbach hat unermudlich die vielen Schreibarbeiten erle- digt. Der Firma Midy, Munchen, sind wir fur die grosszugige Unterstut- zung der Tagung und dieses Buches sehr verbunden, ebenso der Paul-Martini-Stiftung. Unser herzlicher Dank gilt vor allem dem Direktor des Nervenkran- kenhauses Bayreuth, Herrn Professor Dr. F. Boecker, fur sein Engage- ment und seine stete Foerderung. Bayreuth, im Oktober 1985 B. Kugelgen A. Hillemacher Inhaltsverzeichnis Einleitung (F. Boecker) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 Historische Aspekte der lumbalen Bandscheibenerkrankung (u. Weisser) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Pathologische Anatomie der lumbalen Bandscheibenkrankheit (H. -J. Pesch und F. Henschke) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 Klinik und Differentialdiagnose der lumbalen Bandscheibenerkrankung aus neurologischer Sicht (G. Paal) . . 28 Elektrophysiologische Untersuchungen im Rahmen der lumbalen Bandscheibenerkrankungen: Indikation, Aufwand, Aussagefahigkeit (J. Joerg und H. - W. Scharafinski) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Neuroradiologische Untersuchungen: Indikation, Aufwand, Aussagefahigkeit (A. Hillemacher). . . . . . . . . . . . . . 58 Enger lumbaler Spinalkanal, Diagnostik und Therapie (D. Hohmann). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 Psychologisch-psychiatrische Aspekte der lumbalen Bandscheibenerkrankung (B. Kugelgen) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Toxikologische und pharmakologische Probleme bei der medikamentoesen Behandlung der Bandscheibenerkrankung (K. Brune) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 Die medikamentoese Behandlung der Bandscheibenerkrankung (K. Christiani) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 VII Chemonukleolyse (K. Liebig) . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Computertomographie intrakranieller Tumoren aus klinischer Sicht (German, Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed.... Computertomographie intrakranieller Tumoren aus klinischer Sicht (German, Paperback, Softcover reprint of the original 1st ed. 1981)
E. Kazner; Revised by G. B Brada c, U. Bull; Edited by S. Wende; Revised by R. Fahlbusch; Edited by …
R2,270 Discovery Miles 22 700 Ships in 10 - 15 working days

Das vorliegende Buch gibt die Erfahrungen wieder, die von den Computer- tomographie-Arbeitsgruppen an den Universitatskliniken Berlin, Mainz und Miinchen bei der Diagnose und Differentialdiagnose intrakranieller Tumoren gesammelt wurden. Wozu dieses Buch? Die friiher iiblichen rontgendiagnostischen Verfahren, wie z.B. die Luftfiil- lung der Hirnkammern nach einer Lumbalpunktion und die Kontrastmitteldar- stellung der HirngefaBe nach einer Punktion der Halsschlagader, sind eingrei- fende, zum Teil fUr den Patienten auBerordentlich unangenehme Untersuchungs- methoden, die dariiber hinaus mit einem Risiko belastet sind. Die mit diesen Untersuchungsverfahren gestellten Diagnosen stiitzen sich in erster Linie auf indirekte Zeichen eines intrakraniellen raumfordernden Prozesses wie auf eine Verlagerung der mit Luft gefUllten Hirnkammern oder auf eine Verdrangung von HirngefaBen. Der Tumor selbst lieB sich dagegen nur bei bestimmten Arten direkt darstellen. 1m Gegensatz dazu erhalten wir mit der Computertomographie in allen Fallen ein Bild des pathologischen Prozesses selbst, und zwar ohne Belastigung des Kranken und mit minimalem Risiko. Wir sehen neben den pathologischen Veranderungen aber auch gleichzeitig die normalen Hirnstrukturen und damit auch die Auswirkungen des Prozesses auf seine Umgebung. Heute, fast ein Jahrzehnt nach der revolutionierenden Entdeckung HOUNS- FIELDS, ist eine Diagnostik der Hirntumoren ohne Computertomographie kaum mehr vorstellbar und arztlicherseits nicht mehr zu verantworten. Aus der praoperativen Diagnostik ist die Computertomographie also nicht mehr wegzudenken. Dabei laBt sich nicht nur die Geschwulst klar erkennen, exakt lokalisieren und haufig auch artdiagnostisch richtig einordnen, es kann meist auch die Frage nach der Operabilitat des Tumors beantwortet werden.

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