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Books > Medicine > Other branches of medicine > Accident & emergency medicine > General
Dieser Buchtitel ist Teil des Digitalisierungsprojekts Springer
Book Archives mit Publikationen, die seit den Anfangen des Verlags
von 1842 erschienen sind. Der Verlag stellt mit diesem Archiv
Quellen fur die historische wie auch die disziplingeschichtliche
Forschung zur Verfugung, die jeweils im historischen Kontext
betrachtet werden mussen. Dieser Titel erschien in der Zeit vor
1945 und wird daher in seiner zeittypischen politisch-ideologischen
Ausrichtung vom Verlag nicht beworben.
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Book Archives mit Publikationen, die seit den Anfangen des Verlags
von 1842 erschienen sind. Der Verlag stellt mit diesem Archiv
Quellen fur die historische wie auch die disziplingeschichtliche
Forschung zur Verfugung, die jeweils im historischen Kontext
betrachtet werden mussen. Dieser Titel erschien in der Zeit vor
1945 und wird daher in seiner zeittypischen politisch-ideologischen
Ausrichtung vom Verlag nicht beworben.
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Book Archives mit Publikationen, die seit den Anfangen des Verlags
von 1842 erschienen sind. Der Verlag stellt mit diesem Archiv
Quellen fur die historische wie auch die disziplingeschichtliche
Forschung zur Verfugung, die jeweils im historischen Kontext
betrachtet werden mussen. Dieser Titel erschien in der Zeit vor
1945 und wird daher in seiner zeittypischen politisch-ideologischen
Ausrichtung vom Verlag nicht beworben.
Acute appendicitis is one of the most common surgical abdominal
emergencies worldwide, with a lifetime risk of 8.6% for males and
6.7% for females. This compilation discusses how while
non-operative treatment of appendicitis has been proposed as an
alternative to surgery, appendicectomy remains the mainstay of
treatment in most cases and techniques have shifted from open to
laparoscopic methods. The current knowledge in pathogenesis,
diagnosis, and clinical management of acute appendicitis is also
discussed. Next, the authors present an updated review chapter of
appendicitis regarding its prevalence and risk factors,
particularly how the diagnosis of appendicitis is based on a
history of diffuse abdominal pain, which usually starts in the
central region of the abdomen and migrates to the lower right
quadrant of the abdomen. The residual remnant or "stump" of the
appendix after an initial appendectomy may become inflamed causing
what is commonly referred to as stump appendicitis. Treatment with
antibiotics may be attempted as an alternative to surgery; however,
the vast majority of cases require definitive surgical excision of
the remnant appendix. The authors propose that keeping this disease
in the differential is important in reducing complications
associated with delayed diagnosis.
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