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Endocrine Self-Assessment Program Questions, Answers, Discussions
(ESAP 2022) Reference Edition is a self-study resource for
healthcare professionals, with 120 multiple-choice questions in all
areas of Endocrinology, Diabetes, and Metabolism. Updated annually.
Customers are advised that this book is a reference edition and the
questions in it are designed for self-study and reference. The
content is the same as the non-reference edition, but CME and MOC
credits are not available upon completion of the material. Anyone
with questions about CME and/or MOC credits should consult
www.endocrine.org/store for further information.
Practical Stress Management, Eighth Edition emphasizes a positive
approach to stress management, covering topics such as relaxation
techniques, coping with anxiety, managing anger, communication
skills, exercise and nutrition. In this edition, the authors cover
the latest advances in stress management, as well as stress related
to the use of technology in education. The context of disasters,
such as the COVID-19 pandemic, is also incorporated throughout. The
workbook describes some of the surreptitious meditation techniques
from India not described before in any text. Worksheets and
Thoughts for Reflection boxes help users determine their own level
of stress to apply effective stress management techniques.
Endocrine Board Review (EBR) 12th Edition, Reference Edition 2020
is a board examination preparation book designed for endocrine
fellows who have completed or are nearing completion of their
fellowship and are preparing to sit for the board certification
exam, and for practicing endocrinologists in search of a
comprehensive self-assessment of endocrinology, either to prepare
for recertification or to update their practice. EBR consists of
approximately 240 case-based, American Board of Internal Medicine
(ABIM) style, multiple-choice questions. Each section follows the
ABIM Endocrinology, Diabetes, and Metabolism Certification
Examination blueprint, covering the breadth and depth of the
certification and recertification examinations. Each case is
discussed in detail with detailed answer explanations and
references provided. EBR is updated annually with new questions.
Customers are advised that this book is a reference edition and the
questions in it are designed for self-study and reference. The
content is the same as the non-reference edition, but CME and MOC
credits are not available upon completion of the material. Anyone
with questions about CME and/or MOC credits should consult
www.endocrine.org/store for further information. Topics covered
include: Adrenal Board Review Calcium & Bone Board Review
Diabetes Mellitus Section 1 Board Review Diabetes Mellitus Section
2 Board Review Female Reproduction Board Review Male Reproduction
Board Review Obesity & Lipids Board Review Pituitary Board
Review Thyroid Board Review
Einige Probleme der klinischen Beurteilung gestagener Substanzen
wurden diskutiert. Da keine dieser Verbindungen alle bekannten
Eigenschaften des Progesterons besitzt, und da die Einzelwirkungen
im allgemeinen in unterschied- lichem Grade vorhanden sind, wird
eine Reihe verschiedener charakteristischer Merkmale zum Vergleich
der Wirkungsstarke vorgeschlagen. Die in Frage kom- menden
Kriterien sind: l. Bildung subnuclearer Vacuolen im Endometrium
Oestrogen-vorbehandelter Frauen mit sekundarer Amenorrhoe oder nach
Kastra- tion, die nach einer 5tagigen Behandlung mit Gestagenen
auftritt; 2. die Aus- bildung einer mittleren oder spaten
Sekretionsphase des Endometriums bei ahnlich vorbehandelten Frauen
nach einer lOtagigen Anwendung von Gestagenen. Bei den beiden
genannten Versuchen wurden vorher zwei ahnliche Behandlungs- kurse
mit Oestrogenen und Gestagenen durchgefuhrt, um das Endometrium zu
sensitivieren; 3. eine Abbruchblutung, die einer 5tagigen
Behandlung mit Progesteron bei Frauen mit sekundarer Amenorrhoe
folgt; 4. Menstruations- verschiebung bei normalen Frauen, die 20
Tage lang, beginnend am 20. Tag des Cyclus, Gestagene erhielten; 5.
Unterdruckung des Karyopyknose-Index im Vaginalabstrich; 6. Hemmung
der durch Oestrogene verursachten Veranderungen des
Cervicalschleims solcher Patientinnen, wie sie unter l. genannt
sind (ein- schliesslich Farnkrautphanomen) und 7.
Ovulationsunterdruckung durch Gestagen- gaben vom 5. -25. Tag des
Cyclus, um eine schmerzlose Periode bei "essentieller" Dysmenorrhoe
zu erreichen. Zur Durchfuhrung vergleichender Untersuchungen werden
einige Hinweise gegeben, und dabei wird auf die komplizierenden
Faktoren bei solchen Untersuchungen aufmerksam gemacht. Um zu einer
genauen Beurtei- lung der klinischen Bedeutung der Gestagene zu
kommen, werden Kontrollblind- versuche gefordert, da die
Beurteilung auf Grund von Eindrucken und allgemeinen Erfahrungen
kritischen Betrachtungen nicht standhalten kann.
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